Media Park

Bron: Dutch Vieuw B.V.
Media Park (360° foto)
Bron: Dick Schippers

Het Media Park heeft in 2030 zijn functie en internationale uitstraling behouden. Het Media Park bepaalt als onderdeel van de stad de identiteit van Hilversum. Het Media Park blijft inspelen op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media en heeft de uitstraling van een groene campus. In 2030 heeft het Media Park een meer openbaar karakter. Het biedt plek aan stedelijke evenementen en nieuwe aanvullende functies. Hierdoor is de relatie tussen Hilversum en het Media Park versterkt.

 


Functies

Van tijd tot tijd vinden er evenementen en manifestaties plaats op het gebied van multimedia. Zowel de (opname-)studio’s als Beeld en Geluid trekken in 2030 veel bezoekers uit het hele land. Het park huisvest grote en kleine spelers uit de creatieve sector. Voor kleinere bedrijven zijn er flexibele huisvestingsconcepten gerealiseerd. Beperkt zijn nieuwe woon-werk concepten in relatie tot multimedia toegevoegd. Voor bezoekers en werknemers zijn er diverse horecagelegenheden, sportvoorzieningen, winkels en een hotel aanwezig.
 


Stedenbouw en groen

De gebouwen zijn vooral aan de west- en noordzijde omgeven door veel groen en waterpartijen. Op prominente plekken is een aantal gebouwen gerealiseerd met een bijzondere architectonische uitstraling. De bouwhoogte is maximaal 30 meter. De openbare ruimte is met een eenheid aan materialen, groen en straatmeubilair eenduidig en in samenhang ingericht.

Het Media Park is deels groen en onbebouwd gebleven. Samen met de aangrenzende groene vingers heeft het park de groene identiteit weten te behouden.

Klik hier voor méér informatie over het Media Park